در موقع رانندگی دست خود را از روی دسته دنده قرار ندهید

در موقع رانندگی دست خود را از روی دسته دنده قرار ندهید

یکی از عادت های اشتباه و زیان بار رانندگان نگه داشتن دست روی دسته دنده در هنگام رانندگی است و این عادت تعداد بسیار زیادی از رانندگان است و این عادت اشتباه باعث بروز آسیب در گیریبکس خودرو شما می شود.

برای دیدن ادامه مطلب کلیلک کنید 

 

 

در کلاس های آموزش رانندگی برای دریافت گواهینامه به رانندگان آموزش داده میشود که هر دو دست خود را بر روی فرمان نگه دارند ولی رانندگان بعد از کسب مهارت و تجربه شخصی و گذشت زمان این به عادت های دیگر تبدیل می کنند و دست را بر روی لبه شیشه یا دسته دنده قرار می دهند .

دسته دنده توسط تونل به داخل گیربکس متصل میشود که به دوشاخ میرسد که بین هر جفت دنده مشترک است دو شاخ تعویض دنده برای درگیر شدن با حالت دندانه ای طراحی شده است و با فشار به شاخه ها و دندانه ها دنده مورد نظر تعویض می گردد این عمل با سنکرون صورت می گیرد تا درگیر شدن قطعات دندانه دار به نرمی و آرامی صورت پذیرد.

بدین صورت دو شاخ انتخاب دنده برای اعمال نیرو برای تعویض دنده در گیربکس به دندانه  پیوست  با تماس ناچیز و کم و در زمان کوتاه به هر طرف دو شاخ صورت می پذیرد و با قرار دادن دست بر روی دسته دنده   فشار دو شاخه این تماس زیاد شده و استهلاک و ساییدگی در قطعات ذکر شده منجر خواهد شد .

اکثرا دو شاخ تعویض دنده از فولاد سخت است و برای فشار عادی و کم طراحی و ساخته می شود و با نگه داشتن دست بر روی دنده وزن دست شما روی دسته دنده باعث ساییدگی و استهلاک دو شاخ و پیوست دندانه ای می شود .

در بعضی از موارد هم شکستن دو شاخه و یا از بین رفتن پیوست دندانه ای مشاهده شده است و به طبع مشکلات بیشتری برای گیربکس ایجاد می کند بنابراین توصیه مجموعه یدک 118 به شما راننده گرامی ترک این عادت غلط و کنترل فرمان با هر دو دست است که علاوه بر جلوگیری از آسیب به گیربکس خودرو شما مهارت و کنترل بیشتر را برای شما به ارمغان می آورد.