کاربرد دی لایت در اتومبیل چیست ؟

کاربرد دی لایت در اتومبیل چیست ؟

دی لایت (Day Light )  یکی از فن آوری و امکانات جدید در خودروهای امروزی به شمار می رود و با نام های مختلفی مانند : دی لایت , ال ای دی روز , روشنایی در روز نام برده میشود و یک قطعه کاربردی و افزایش دهنده زیبایی در خودرو به شمار می رود .

( برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید )

 

در کشور های حوزه اسکاندیناوی به علت شرایط جوی و مه آلودگی و عدم دید کافی برای رانندگان روشن کردن چراغ در فصل زمستان در تمامی ساعات روز اجباری بوده است تا سال 200 میلادی که تحقیقی توسط اداره امنیت ایالات متحده مشخص گردید که نشان می داد که تعداد تصادفات خودرو با عابرین و راکبین موتور سیکلت و دوچرخه رو به افزایش است و این در حالی بوده است که اثری از هوای مه آلود و شرایط جوی و آب و هوایی نبوه است .

از این رو استفاده از دی لایت در روز  به منظور جلب توجه بیشتر عابرین و راکبین و رانندگان انواع وسیله نقلیه توصیه و به یک قانون تبدیل شد .

دی لایت پس از روشن شدن خودرو به صورت اتوماتیک یا دستی خودرو به کار می افتد و با نور پایین کار می کند .

در روز های اولیه استفاده از دی لایت آن را یک نوع خودنمایی و یا جلب توجه محسوب می گردید ولی به مرور با بالا رفتن آگاهی مردم و رانندگان و متوجه شدن کاربرد های آن حتی خودرو هایی که کارخانه دی لایت را بر روی آن تعبیه نکرده بود مالکین آنها اقدام به خرید و نصب دی لایت کردند .

جالب است بدانید در یالات متحده خودروهایی که از دی لایت استفاده میکنند مبلغ بیمه کمتری پرداخت می کنند .

دی لایت با انعکاس نور  امکان دید بیشتری را نسبت به خودرو فراهم می کند و می تواند از بروز حوادث ناگوار مخصوصا در مه آلودگی , شرایط جوی خاص , گردوغبار و... جلوگیری کند .