لوازم یدکی دانستنیها

لوازم یدکی دانستنیها

برای استفاده های دیگر، نگاه کنید به قطعات یدکی .
لوازم یدکی، قطعات یدکی، بخش خدمات، بخش تعمیر و یا قطعات جایگزین، بخش قابل تعویض است که در انبار نگهداری می شود و برای تعمیر یا جایگزینی لوازم یدکی معیوب استفاده می شود. قطعات یدکی یکی از ویژگی های مهم مهندسی لجستیک و مدیریت زنجیره تامین هستند که اغلب شامل سیستم های مدیریتی قطعات یدکی اختصاصی می باشد.

قطعات سرمایشی قطعات یدکی هستند که اگر چه اذعان داشتند که عمر طولانی و یا احتمال کمی از خرابی را داشته باشند،  از بسته شدن و استفاده نکردن طولانی مدت تجهیزات به وجود می آید، زیرا زمان زیادی برای جایگزینی برای آنها درنظر گرفته میشود.

قطعات یدکی یک پیشرفت صنعتی از قطعات قابل تعویض و تولید انبوه است.


فهرست
1 طبقه بندی
1.1 قابل تعمیر
1.2 قابل مصرف است
2 قانون
3 چرخه تعمیر
4 مدیریت موجودی
4.1 تسخیر
5 تجاری
6 نظامی
7 همچنین ببینید
8 منابع
طبقه بندی

یک رینگ یدکی که در عقب یک کامیون سبک Mitsubishi Type 73 نصب شده است، به عنوان مثال از لوازم  یدکی قابل تعمیر است.
در تدارکات، قطعات یدکی را می توان به طور گسترده ای به دو گروه، بازپرداخت و مواد مصرفی طبقه بندی کرد.

از لحاظ اقتصادی،قیمت لوازم یدکی و هزینه سفارش یک قطعه جایگزین و هزینه تعمیر یک لوازم یدکی معیوب، مورد توجه است. هنگامی که هزینه تعمیر درصد قابل توجهی از هزینه تعویض لوازم یدکی می شود، از لحاظ اقتصادی راحت است به سادگی یک قطعه جایگزین را بصورت آنلاین از سایت یدک118 www.yadak118.com سفارش دهید. در این موارد، بخشی گفته می شود "فراتر از تعمیرات اقتصادی" (BER) است، و درصد مرتبط با این آستانه به عنوان نرخ BER معروف است. تجزیه و تحلیل تقاضاهای اقتصادی به طور رسمی با استفاده از سطح تجزیه و تحلیل تعمیر (LORA) ارزیابی می شود.

بازپرداختی
مقاله اصلی: بازسازی
قطعات قابل احتراق قطعاتی هستند که ارزش تعمیر آنها را دارند، معمولا به دلیل توجه اقتصادی به هزینه تعمیر آنها. به جای اینکه هزینه کامل تعویض محصول نهایی را بپردازند، بازنشستگی معمولا طراحی شده است تا امکان تعمیر و نگهداری با صرفه تر با داشتن مدولار بیشتری فراهم شود. این به اجزای سازنده اجازه می دهد راحت تر حذف، تعمیر، و جایگزین شود، امکان جایگزینی ارزان تر. قطعات مورد نیاز برای حمایت از محکومیت قطعات قابل تعمیر، به عنوان قطعات اضافی شناخته می شوند.

استخر روبشی مجموعه ای از موجودی قابل تعمیر قطعات یدکی است که برای تعمیرات چندگانه به طور همزمان انجام می شود. این می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای به حداقل رساندن شرایط موجود برای اقلام قابل تعمیر.

مصرفی
مقاله اصلی: مواد مصرفی
قطعاتی که قابل تعمیر نیستند، قطعات مصرفی در نظر گرفته می شوند. هنگامی که آنها متوجه نشدند، قطعات مصرفی معمولا از بین می روند یا «محکوم می شوند». از آنجایی که هیچ تلاشی در جهت اصلاح انجام نشده است، برای میانگین زمانی ثابت بین شکست (MTBF)، نرخ جایگزینی برای مصرف مواد مصرفی بالاتر از یک معادل آن است که به عنوان بخشی قابل تعمیر است. به این ترتیب، مصرف کنندگان تمایل به اقلام کم هزینه دارند.

از آنجا که مواد مصرفی کم هزینه و حجم بیشتری هستند، صرفه جویی در مقیاس را می توان با سفارش دادن به اندازه های بزرگ بزرگ، به اصطلاح مقدار سفارشات اقتصادی یافت می شود.

قانون گذاری
هیچ مقررات انگلیس یا اتحادیه اروپا وجود ندارد که بیان می کند که قطعات یدکی باید برای هر دوره زمانی مشخص در دسترس باشد [1]، اما برخی از انجمن های تجاری نیازمند اعضایشان هستند تا اطمینان حاصل شود که محصولات در دسترس نیستند زیرا قطعات یدکی در دسترس نیستند. قانون "شش ساله" در قانون فروش 1979 کالاها در بریتانیا مربوط به مدت زمانی است که برای اعمال ادعا می کند که کالاهای نقصی در هنگام فروش، نه اینکه آیا قطعات یدکی برای تعمیر آنها در دسترس هستند، و بخش 23 (3) حقوق مصرف کننده قانون 2015 اعلام می دارد که مصرف کننده نمی تواند از یک معامله گر برای تعمیر یا جایگزینی کالاها در صورتی که «تعمیر یا تعویض غیرممکن است» باشد، به این معنی است که اگر قطعات یدکی دیگر در دسترس نباشد، حق مصرف کننده برای تعمیر (یا تامین قطعات جانبی) از دست رفته [3]

چرخه تعمیر
از منظر تدارکات، یک مدل از چرخه زندگی قطعات در یک زنجیره تامین می تواند توسعه یابد. این مدل که چرخه تعمیر نامیده می شود شامل اجزای عملکردی است که توسط اپراتورهای تجهیزات استفاده می شود و کل دنباله ای از تامین کنندگان یا ارائه دهندگان تعمیر است که در صورت شکست، دوباره موجودی های عملکردی را دوباره تولید می کنند. در نهایت این دنباله با سازنده به پایان می رسد. این نوع مدل به تقاضای سیستم تامین نیاز دارد که در نهایت به قابلیت اطمینان عملیاتی آن پی می برد و اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل پویایی سیستم های عرضه، به ویژه قطعات یدکی.

مدیریت موجودی
مقالات اصلی: مهندسی لجستیک و مدیریت زنجیره تامین
انعقاد قرارداد
مقاله اصلی: قناری (قطعات)
هنگامی که شرایط حادثه رخ می دهد، این عمل از بین بردن قطعات یا زیر سیستم های لازم برای تعمیر از یک دستگاه مشابه دیگر است، نه از موجودی. سیستم منبع معمولا به عنوان یک نتیجه، اگر فقط به طور موقت، مجاز باشد، به منظور اجازه دادن به دستگاه گیرنده دوباره به درستی عمل می کند. به عنوان یک نتیجه، دسترسی به عملکرد ضعیف است.

تجاری
صنعتی شدن رشد گسترده ای از شرکت های تجاری تجاری را دیده است