بررسی خودروی رنو داستر (بخش چهارم)

بررسی خودروی رنو داستر (بخش چهارم)

بررسی خودروی رنو داستر (بخش چهارم)

این مقاله تحلیل و بررسی یک رسانه معتبر انگلیسی در مورد خودرو رنو داستر است در این مقاله تمامی مسائل این خودرو مورد بررسی قرار گرفته که در 4 بخش در وبسایت یدک118 منتشر خواهد شد.

  • بررسی خودروی رنو داستر (بخش چهارم)
  • بررسی خودروی رنو داستر (بخش چهارم)

بررسی خودروی رنو داستر بخش اول

بررسی خودروی رنو داستر بخش دوم

بررسی خودرو رنو داستر بخش سوم

بررسی خودرو رنو داستر بخش چهارم

مصرف سوخت و هزینه‌ها

قیمت پایه خودروی داستر از 10 هزار پوند شروع می‌شود و بهتر است امکاناتی را قبل از خرید به مدل پایه اضافه کنید. اگر امکاناتی مانند رادیو یا سیستم تهویه هوا را بخواهید باید به مدل پایه اضافه کنید، اگرچه مدل پایه امکاناتی مانند شیشه‌های برقی برای صندلی‌های جلو را دارد.

مدلی از داستر به نام "اِسِنشیال" (essential) همراه با سیستم تهویه هوا، رادیو دیجیتال، بلوتوس و صندلی‌های باقابلیت تنظیم ارتفاع ارائه می‌شوند که مدلی ارزان‌قیمت بوده و 11,595 پوند می‌باشند.

البته خودرو ما مدل "کامفورت" (comfort) بوده و دارای صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی همراه با مسیریاب ماهواره‌ای، سپر جلو و عقب کرومی رنگ و جلا داده‌شده، کروز کنترل، شیشه‌های برقی صندلی عقب و دوربین و سنسور دنده‌عقب می‌باشد. هزینه اضافه این امکانات 3200 پوند می‌باشد که به مدل پایه اضافه می‌شود و قیمت نهایی برابر 13,195 بوده و خودرویی که نسبت به پول پرداختی دریافت می‌کنید کاملاً مقرون‌به‌صرفه می‌باشد.

در خصوص استهلاک نیز خودروی داستر عملکرد خوبی دارد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که مدل موردبررسی مابعد از 36,000 مایل و 3 سال کارکرد 53% از قیمت خود را حفظ خواهد کرد. سایر رقبا در این قسمت مانند سوزوکی ویتارا (Suzuki Vitara ) و سانگ یانگ تیولی (Ssangyong Tivoli) پیش بینی می شود عملکرد ضعیف تری داشته و هزینه استهلاک بالاتری داشته باشند.

 

رأی نهایی

نکات مثبت :

همچنان دارای قیمتی فوق‌العاده است.

ازلحاظ مکانیکی بهبودیافته است.

تنوع امکانات افزایش‌یافته است.

نکات منفی :

موتور خیلی روان عمل نمی‌کند.

گشتاور پایین که باعث می‌شود مجبور شوید به موتور فشار بیاورید.

عملکرد محدود، حتی هنگامی‌که به موتور فشار بیاورید.

 

 

پنج سال پیش، نسل اول خودروی داچیا داستر باقیمت پایه 9,000 پوند وارد انگلستان شد.

نسل دوم این خودرو از خیلی جهات مثل سابق به نظر می‌رسد اما راحتی، کیفیت لوازم‌یدکی، کارایی و امکانات همگی بهبودیافته است و هنوز شما می‌تواند آن را زیر 10,000 پوند تهیه کنید.

شرکت داچیا فرض کرده است که خریداران این خودرو از بین یک سواری سریع و جذاب و یک سواری روان و بهبودیافته، حالت دوم را انتخاب می‌کنند و ما هم همین نظر راداریم.

 

شرکت داچیا علاوه بر تمرکز کردن بر روی اصلاحاتی که ارزش عملی شدن را در این خودروی خانوادگی اقتصادی دارند، همچنان آن خصوصیتی که ما از مدل قبلی این خودرو دوست داشتیم را حفظ کرده است یعنی سادگی کمیاب و دست‌نخورده در شخصیت این خودرو.

بررسی خودروی رنو داستر بخش اول

بررسی خودروی رنو داستر بخش دوم

بررسی خودرو رنو داستر بخش سوم

بررسی خودرو رنو داستر بخش چهارم