تفاوت میان ترمز دیسکی و ترمز کاسه ای در چیست ؟

تفاوت میان ترمز دیسکی و ترمز کاسه ای در چیست ؟

با توجه به افزایش استفاده از ترمز های دیسکی در خودرو های امروزی این باور رشد کرده است که عمل ترمز گیری در سیستم های دیسکی قوی تر و بهتر است ولی عده ا نیز بر این باورند که ترمز های کاسه ای عملکرد بهتری دارد !!!


حال به توضیح کامل این دو نوع سیستم ترمز و تفاوت های آنها می پردازیم

( برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید )

امروزه تعداد بالای از خودرو ها به فن آوری چهار چرخ دیسک مجهز شده اند و این باور را قوت بخشیده اند که ترمزهای دیسکی عملکرد بهتری نسبت به ترمز های کاسه ای دارند .

در صورتی که در شرایط یکسان ( اندازه یکسان ترمزها , تعداد کالیپر ها ) ترمز های کاسه ای از ترمز های دیسکی ضعیف تر نیستند و حتی به علت بزرگتر بودن اندازه لنت ها می توانند عمل ترمز گیری بهتری را نیز داشته باشند و دوام بیشتری نیز برخوردار هستند .

ولی یکی از مشکلاتی که استفاده از ترمز دیسکی را رواج بیشتری بخشیده است گرم شدن ترمز های کاسه ای بویژه در ترمز های سنگین است

ترمز های دیسکی به وسیله جریان هوا خنک میشوند ولی در ترمز های کاسه ای به دلیل بسته بودن محفظه ترمز , در زمان طولانی تر خنک شده و توان کمتری خواهند داشت و عموما برا ترمز های عقب به کار می روند که فشار کمتری بر روی آنها هستند .

بنابراین استفاده از ترمز کاسه ای برای محور عقب خودرو بلا مانع است و استفاده از ترمز دیسکی تاثیر بسزایی در ترمز گیری رانندگی روزمره ندارد هر چند می تواند مفید باشد و با ایجاد حرارات کمتر شرایط مطلوبی ایجاد کرد .