چری آریزو 6 در راه بازار ایران؛ سدان مونتاژی که جایگزین خودروهای وارداتی خواهد شد | قیمت آریزو 6

چری آریزو 6 در راه بازار ایران؛ سدان مونتاژی که جایگزین خودروهای وارداتی خواهد شد | قیمت آریزو 6

چری می تواند سمبلی برای پیشرفت و توسعه  صنعت خودروسازی این کشور باشد. این شرکت دولتی که در شهر ووهو استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت می‌ کند در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز به کار کرد و هم ‌اکنون رتبه دهم ساخت و مونتاژ خودرو در چین را با تیراژ ۶۰۰ هزار دستگاه در سال به خود اختصاص داده است.

چری علاوه بر تولیدات خود، برای شرکت‌ های مطرح دنیا، خصوصا جگوار و لندروور، خودرو مونتاژ می‌ کند و در مجموع نزدیک به یک‌ چهارم کل تولیدات این شرکت، به خارج از چین صادر می‌ شود.

 

 

شرکت های چینی حرکت خود را با مهندسی معکوس آغاز نموده، و توانسته اند از بهترین الگوهای جهان تجاربی ارزشمند را در زمیته مهندسی و طراحی کسب نمایند.
شرکت چری نیز از این قائده مستثنی نبوده و به نوعی می توان آنرا از پیشگامان کسب تکنولوژی های روز دانست.

صرف هزینه های هنگفت برای تشکیل یک تیم برجسته از بهترین مهندسان بین المللی صنعت خودرو برای انتقال تجربیات خود، همچین سرمایه گذاری و همکاری با مراکز معتبر تکنولوژی و دانشگاهی در سرتاسر دنیا  را می توان استراتژی ای همیشه موفق در کسب تکنولوژی روز دانست که توسط چری هم دنبال می شود.

چری از سال 2013 استراتژی جدیدی را آغاز نمود که بر پایه مهندسی و طراحی جدید است که مختص محصولات چری باشد، اين شرکت که در سالهای اخیر با بهره گیری از تیم تحقیق و توسعه بین المللی خود توانسته است محصولاتی قابل قبول و در سطح استانداردهای جهانی را به بازارهای گوناگون عرضه نماید، مدلهای مختلف تیگو چون تیگو7 و تیگو8 را در سبد محصولات خود دارد. حال یک سدان مدرن و خانوادگی از نسل موفق آریزو با نام آریزو 6 که جایش در سبد محصولات چری خالی بود از جانب این کمپانی معرفی شده است.
موتور 1.5 لیتری توربو این خودرو که توسط شریک قدیمی چری یعنی شرکت معتبر AVL شکل گرفته، همراه با نسل جدید گیربکس های CVT چری که برای نخستین بار در خودروی آریزو 6 مورد استفاده قرار گرفته، از جدیدترین نوع تکنولوژی 9 سرعته استفاده میکند، که همخوانی بسیار خوبی با موتور خودرو داشته و شتاب و نرمی بیشتری در هنگام حرکت ایجاد مینماید، با باز کردن درب خودرو و مشاهده کنسول و حالمت لمسی آن ناخودآگاه به یاد خودروهای مفهومی می افتید  که دیزاین آن حس مدرن و کاربری همراه با تکنولوژی بالا را به شما نشان میدهد.

 

محصولات چری علاوه بر چین و ایران، در کشورهای ترکیه، مراکش، مصر، برزیل، شیلی و آفریقای جنوبی عرضه می‌ شوند، درحالی‌که حضور محدودی هم در روسیه دارند. از سویی دیگر، هرچند برندهای چینی متعددی در بازار استرالیا فعالیت می ‌کنند، خبری از کراس‌ اورهای چری در این کشور نیست.

 

اما در شرایط فعلی بازار پیش بینی قیمت چری آریزو 6 چندان آسان نیست. با نرخ دلار 4200 تومانی پیش بینی قیمتی در حدود 130 میلیون تومان برای این چینی مدرن دور از ذهن نبود اما حالا با توجه به نرخ ارز ارائه شده در بازار ثانویه ممکن است قیمت عرضه این محصول به شدت افزایش یابد و از این رو چری آریزو 6 در بازار عملا جایگزین خودروهای وارداتی نظیر هیوندای النترا یا کیا سراتو خواهد شد که تا چند ماه قبل در زمره محصولاتی با قیمت کمتر از 200 میلیون تومان قرار می گرفتند.